Опитування

Чи готові Ви звернутися до суду у разі порушення Ваших трудових прав?
 
Боротьба з корупцією може привести до звільнення 4 млн. осіб Друк
Новини
П'ятниця, 18 грудня 2009, 15:45

 хабар, коррупция, взяткаЗ 1 січня 2010 року набирають чинності перелік нормативно-правових актів, пов’язаних із антикорупційними заходами. Головним законом цього пакету виступає Закон України «Про засади запобігання та протидії корупції» № 1506-VI від 11.06.2009 р. (надалі – Закон №1506-VI).

Цей Закон визначає основні засади запобігання та протидії корупції в публічній і приватній сферах суспільних відносин, відшкодування завданої внаслідок вчинення корупційних правопорушень шкоди, поновлення порушених прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав чи інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно до Закону №1506-VI визначено перелік суб'єктів відповідальності за корупційні правопорушення, а саме:

1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування;

2) особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування;

3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або особи, спеціально уповноважені на виконання таких обов'язків в юридичних особах, а також фізичні особи - підприємці;
 
4) посадові особи юридичних осіб, фізичні особи - у разі одержання від них особами, зазначеними в пунктах 1-2 частини першої цієї статті, або за участю цих осіб іншими особами неправомірної вигоди;

5) юридичні особи - у визначених законом випадках.

Суб'єктам відповідальності за корупційні правопорушення заборонено займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту, що здійснюються в позаробочий час) безпосередньо або через інших осіб, якщо інше не передбачено законом.

Серед осіб, які згідно із Законом №1506-VI прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування є такі, як:

  • особи, які надають публічні послуги (аудитори, нотаріуси, експерти, оцінювачі, арбітражні керуючі, незалежні посередники чи члени трудового арбітражу під час розгляду колективних трудових спорів, третейські судді, а також у встановлених законом випадках інші особи);
  • посадові особи юридичних осіб публічного права, які одержують заробітну плату за рахунок державного чи місцевого бюджету Законом №1506-VI введено суттєві обмеження щодо співпраці в одній організації чи установі близьких осіб.

 

Законом №1506-VI встановлено суттєві обмеження щодо:

  • одержання подарунків;
  • роботи близьких осіб;
  • осіб, які звільнилися з посад або припинили діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави, органів місцевого самоврядування;
  • юридичних осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення.

Так більшість осіб, які працюють разом в школі або лікарні та є близькими особами, мають прийняти рішення щодо зміни роботи або розриву зв’язку, який несе характер близької особи (подружжя, діти, батьки, рідні брати і сестри, дід, баба, онуки, усиновлювачі, усиновлені та інші особи, визначені Законом №1506-VI).

За оцінками керівника Загальноукраїнського центру сприяння підприємницької діяльності Олександра Данилюка звільненню можуть підлягати близько 4 млн. осіб, що складає близько 40% середньооблікової кількості штатних працівників України.

Аналітичний відділ
Порталу Трудове право

 

 
Template Design ah-68 | Copyright © 2010 by Honcharuk and Partners Law Firm

Матеріали, опубліковані на сайті, взято з відкритих джерел, підготовлено працівниками порталу Трудове право або придбано на комерційних засадах.

Використання матеріалів порталу Трудове право можливо лише за умови зазначення джерела такого матеріалу, тобто гіперпосилання www.trudovepravo.com.ua